17 Ekim 2014 Cuma

KAKAOLU MAHLEPLİ KEK


       Merhabalar, hayırlı cumalar hepinize... Mis kokulu aroması ve lezzetiyle harika bir kek tarifi ile karşınızdayım. Mahlep  genelde tuzlu hamur işlerinde kullandığımız bir malzemedir ama Sevgili Sahrap Soysal' ın tarifini görüp  deneyince gördüm ki kekte süper oluyor. Ben tarifi aynen yazıyorum ama bu ve diğer tariflerine de bakmak isterseniz buyurun Sahrap Hanım'ın kek tariflerine göz atın mutlaka...
      Kendisine çok teşekkür ediyorum bu güzel tarif için ve sizlere de bu keki denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum, çok seveceksiniz kesinlikle...




MALZEMELER:
  • 4 adet yumurta + 1 adet yumurta sarısı
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 250 gr eritilip ılıtılmış margarin 
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 4 su bardağı un
  • 1 yemek kaşığı toz mahlep
YAPILIŞI:
  • 4 adet büyük boy yumurtayı derin bir kaba kırın. Yumurta sarısını da ilave edin. Toz şekeri katıp mikserin yüksek devriyle 3-4 dakika, beyazlaşıncaya kadar çırpın.
  • Yoğurt ve eritilmiş ya da yumuşamış yağı ekleyip mikserle 1-2 dakika daha çırparak karıştırın. Son olarak, kakao, kabartma tozu, mahlebi ilave edip unu da azar azar eklerken kaşıkla karıştırın. Malzemeleri birbirine iyice yedirin.
  • Diğer taraftan, büyük boy dikdörtgen borcamı sıvıyağla iyice yağlayın. Hazırladığınız kek karışımını dikkatlice borcama aktarın.Ben silikon kalıp kullandım silikon kalıbı iyice yağladım ve ondan sonra kek hamurunu döktüm.
  • Fırını 180 dereceye ve alt - üst konuma ayarlayıp, 5 dakika önceden ısıtın. Keki sıcak fırında 35-40 dakika pişirip çıkarın. Soğuyunca dilimleyip servise sunun.
Afiyet olsun...


3 yorum:

Pembe Kreasyon dedi ki...

Merak ettim ben de denemeliyim. Ellerinize sağlık

Nurşen Aksoy dedi ki...

Nefis görünüyor,merak ettim mutlaka deneyeceğim..ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

Lezzetli görünüyor ellerinize sağlık. Hemen dedeyeceğim..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...