11 Aralık 2013 Çarşamba

TEPSİDE YOĞURTLU PATATES KÖFTESİ


      Her yer buz gibi kış tam anlamıyla geldi. Sıcacık evlerinizde çay saatleri ve misafirlerinize ikramlarınızda yapabileceğiniz harika bir tarifim var. Daha önce yapmış olan var mı açıkcası hiç bilmiyorum ama son zamanlarda benim favori lezzetim kendisi. Hep yoğurdunu son anda döktüğümden bir türlü fotoğraflayamamıştım bu sefer sonradan da olsa çektim fotoğrafını. 

       Blogumda tarifi olan patates köftesini el ile şekil vermeden cam bir tepsiye yayıyoruz ve üzerine sarımsaklı yoğurt döküp dilimleyerek servis ediyoruz. İçine köri de ilave edince lezzet katlanıyor. Denemenizi tavsiye ediyorum yiyen herkes bayılıyor doğrusu. 


MALZEMELER:
  • 5-6 adet orta boy patates
  • 1 buçuk su bardağı ince bulgur
  • 1 adet kuru soğan
  • yarım su bardağı zeytinyağı
  • 3 çay kaşığı tuz
  • 3 çay kaşığı kimyon
  • 1 buçuk çay kaşığı köri
  • 3 çay kaşığı kuru nane
  • 2 yemek kaşığı biber ya da domates salçası
  • 2 adet limonun suyu
  • yarım demet maydanoz
  • 2 su bardağı yoğurt
  • 2-3 diş sarımsak
  • kuru nane, sumak

YAPILIŞI:
  1. Patatesleri iyice yıkayın, kabuklarını soyun ve iri iri dilimleyin. Derin bir tencerede bol su içinde patatesleri haşlayın.
  2. Haşlanan patatesleri biraz sulu kalacak şekilde suyunu süzün ve patatesleri çatalla ezin. Sıcak ve sulu patateslerin içine bulguru ilave edin, karıştırıp üzerini kapatın ve 10 -15 dakika bulgurların şişmesi için bekletin.
  3. Beklerken bir taraftan kuru soğanı yemeklik şekilde doğrayın,bir tavada zeytin yağını ilave edip yumuşayana kadar kavurun.Salçaları ve baharatları ekleyin altını kapatın.
  4. Patatesli bulgurlu karışımı genişçe bir karıştırma kabına alıp; yapmış olduğunuz salçalı karışımı,tuzu,limon suyunu da katıp iyice yoğurun.
  5. En son olarak yıkayıp ince ince doğradığınız maydanozları ekleyip karıştırın.
  6. Patates köftelerini cam bir tepsiye döküp üzerine bastırarak yayın. 
  7. Sarımsakları ezip, damak tadınıza göre tuz da ekleyip yoğurt ile karıştırın.
  8. Sarımsaklı yoğurdu patates köftelerinin üzerine dökün. En üstüne kuru nane ve sumak serpip dilimleyerek servis edin. Afiyet olsun.

9 yorum:

pınar dedi ki...

http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım elllerıne sağlık...tarıfı not aldım.en yakın zamanda denenecekler sırasında...canım bende beklerım sayfama.sevgılerımı bırakıyorum...

azra dedi ki...

patates köftesine farklı bir yorum...:))
eminim nefis olmuştur...
ellerinize sağlık Suzan Hanım...

tatlı sefam dedi ki...

değısık olmus elıne sağlık olsun

Nurşen Aksoy dedi ki...

Değişik bir lezzet olmuş,ellerinize sağlık..

Adsız dedi ki...

bu sayfaya ne zaman gelsem karnım acıkıyor ama her gün bakmadan da duramıyorum. bu ne yaman çelişki yahu:))

mutfağımdanesintiler dedi ki...

Degisik bir lezzet olmus. En kisa zamanda denemek lazim :) eline emegine saglik. Sevgilerimle :)))

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Bende cok seyerim patates köftesini ama bu sekilde hic denemedim,bencede nefis olmustur elinize saglik!

Özgen dedi ki...

Bayıldım bu tarife kesinlikle yapacağım sevgiler...

Adsız dedi ki...

tepsiye yapışmadan dağılmadan kolayca kesiliyormu acaba? hangi borcama koydunuz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...