17 Haziran 2013 Pazartesi

SÜTLÜ ANNE KURABİYESİ


         Merhaba sevgili takipçilerim, geçtiğimiz cuma Allah' ın izniyle kızım karnesini alarak birinci sınıfı başarı ile bitirdi yani bitirdik. Kızımla beraber bende baştan okumayı yazmayı öğrendim, öğrenci oldum sanki. Ne zormuş birinci sınıf annesi olmak, ama sanmayın ki kurtuldum bu sene ana sınıfı seneye birinci sınıfa gidecek oğlum. Tüm öğrenci ve ailelerine ama özellikle birinci sınıf annelerine karneleri hayırlı, çocuklarının başarıları daim ve hakkettikleri mutlu tatiller olsun diliyorum.


       Gelelim tarifime... Uzun zamandır bende yapmıyordum bu kurabiyelerden, özlemişim. Her yediğimde beni çocukluğuma götüren bu kurabiyeleri annem çok yapardı çocukluğumda. Dışı sert içi yumuşak olan bu kurabiyeleri sizinde anneleriniz yapar mıydı acaba? Bekledikçe tadı daha da güzelleşen bu kurabiyelere portakal kabuğu çok yakışıyor ama mevsim itibari ile ben katamadım. Hadi buyurun bakalım tarifime...


MALZEMELER:
  • 1 adet yumurta
  • yarım su bardağı toz şeker
  • 3 çorba kaşığı tere yağ ya da margarin
  • yarım su bardağı süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 buçuk su bardağı un
Üzeri için;
  • 1 adet yumurta
  • toz şeker
YAPILIŞI:
  1. Oda sıcaklığında ki tere yağını, toz şekeri ve yumurtayı derin bir yoğurma kabına koyun ve iyice karıştırın.
  2. Sütü, kabartma tozu ve unu da birer bardak şeklinde azar azar ekleyerek ,kulak memesi kıvamında bir hamur olana kadar yoğurun.
  3. Hamurdan küçük bezeler koparın ve elinizde yuvarlayıp yassı şekil verin.
  4. Yağlanmış ya da yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine kurabiyeleri dizin.
  5. Üzerlerine çırpılmış yumurtayı sürüp toz şeker serpiştirin.
  6. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzerleri pembeleşinceye kadar pişirin. Afiyet olsun.

9 yorum:

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Kurabiyeler harika görünüyor
Sizi ve kızınızıda tebrik ediyorum bol bol dinlenirsiniz artık:)
Sevgiler:)

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar Suzancım,
Benim kızım da 1. sınıfı bitirdi. Anlaşılan kızlarımız aynı yaşta. Kızını ve seni tebrik ediyorum canım başarıları daim olsun inşallah. Ellerine sağlık kurabiye nefis görünüyor. Ben de çok severim anne kurabiyesini. Görüşmek üzere sevgiler,

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

maşallah kuzuma.
eline sağlık canım mmmmm:)

En İyi Yemek Siteleri dedi ki...

Benim annem yapar bundan ama tarifini alamadım hiç hep kararın kadar koy kızım dediğinden:)
Teşekkür ederim...
Kızınız da çok tatlı gülmüş maşallah, tebrikler...

Ihlamurcum dedi ki...

Tebrikler, Suzan'cim.
Annemde toz sekere bulanmisini yapardi, bayilirdik.Seninkini de sevdim,cunku un olcus tam.Eline saglik

kalpkurabiye dedi ki...

ah bıcırığım emkliyor şimdi ben de okula gittiği günleri yaşarmıyım ki :) elinde karnesi bana koşuyor düşündüm de ayy :))
kurabıyeler annemin bildiği en güzel kurabıye kesinlikle :)

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Masaallah kuzucuga,aferin ona,tabiki anneyede! Gercekten zormus bende ikinci kizimla ögrendimilkinde anlamamisim!

Cok ama cok severim bu tadi,olsada yesem simdi bir iki tane! sevgiler

Unknown dedi ki...

Tarifinizi Denedim Harika oldu.bütün Tarifinizi çok beğeniyorum.cok tesekkürler suzan hanım

Unknown dedi ki...

tarifi olduğu gibi uyguladım ama benimki biraz fazla yumuşak oldu şekerli üstü kıtır kıtır poğaça gibi:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...