25 Temmuz 2012 Çarşamba

ÇİKOLATA SOSLU KEDİDİLLİ TATLI


Veee Evimize Döndük...
      Bu sene ki Giresun gezmemizi de tamamladık böylece... Geçen hafta babamız da geldi yanımıza ve ailecek bir arada girdik Ramazan Ayı'na hayırlısıyla, sonra hep beraber geri döndük serin Giresun'dan sıcak Çorlu' ya :) Allah'tan efil efil esen bir  balkonumuz var yoksa hiç durulmaz bu sıcakta hele ki bir de oruçlu oruçlu  gerçekten Allah yardım etsin... Bu sıcaklarda oruç tutan herkesin tek derdi benim gibi çok susuyor olmaktır eminim ama Allah onun da sabrını veriyor değil mi ...

      Hem sıcak hem de oruç kafayla Giresun' da yaptıklarımızı ve çekildiğimiz fotoğrafları düzenleyip yazmak o kadar zor geldi ki bana onları şimdilik paylaşamayacağım. Arşivimde de oldukça tarif birikti, hepsini düzenleyip paylaşacağım inşallah. Şimdi gelelim tarifime... Kedidili bisküvisi ve çikolata sos ile bir de hemen kafamdan bir muhallebi pişirip yaptım ve fotoğrafladım sizler için. Bu hafif ve bir o kadar da lezzetli  tatlımın tarifine buyrun bakalım. Hepinize tekrar hayırlı ramazanlar, sevgiler.

MALZEMELER:
  • 6 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı un (tepeleme)
  • 3 yemek kaşığı nişasta (tepeleme)
  • 7 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı margarin
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kedidili bisküvisi
  • 1 bardak süt ve iki yemek kaşığı toz şeker ( kedidillerini ıslatmak için )
  • 1 paket çikolata sos
YAPILIŞI:
  1. Derin bir tencereye sütü, unu, nişastayı, toz şekeri ekleyin ve orta ateşte koyulaşana sürekli karıştırarak pişirin. 
  2. Muhallebi kıvamını alıp göz göz olduktan sonra margarini ve vanilyayı ekleyin, karıştırıp altını kapatın.
  3. Bir bardak süt ve iki yemek kaşığı toz şekeri, toz şeker iyice eriyene kadar karıştırın.
  4. Geniş bir tepsiye (yalnız kenarlarının yüksek olması lazım) kedidili bisküvilerini teker teker, sütün içinde bekletmeden batırıp çıkararak yan yana ve boşluk kalmayacak şekilde dizin.
  5. Çikolata sosunu da paketin üzerinde ki tarife göre hazırlayın ve soğuması için bekletin.
  6. Kedidili bisküvilerinin üzerine önce muhallebiyi dökün ve eşit şekilde dağıttıktan sonra çikolata sosunu dökün. Soğuması için buzdolabında beklettikten sonra dilimleyerek servis edin. Afiyet olsun :)
NOT: İsterseniz üzerine hindistan cevizi, çekilmiş yeşil fıstık ya da fındık dökerek de servis edebilirsiniz.

13 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

hoşgeldiniz:)))
tatlı mükemmel görünüyor ellerine sağlık canım çikolata hep cezbetmiştir beni:)))

Unknown dedi ki...

ÇOK GÜZEL BİR TARİF ELLERİNE SAĞLIK.Bloğun ve tariflerin harika hepsi birbirinden güzel

Unknown dedi ki...

eline sağlık suzancığım. ben de yapmıştım bu tatlıdan daha önce fakat güzel fotoğraflayamadığım için yayına girememişti. tadı eminim muhteşemdir. sen yine şanslısın tatlım, esen rüzgarlı bir balkonun varmış. ankara yanıyor bu aralar, ne gece ne gündüz yatılmıyor inan. neyse çok konuştum, hayırlı ramazanlar dilerim...

ihlamurcum dedi ki...

Hoşgeldiniz Suzan'cım, özlemiştik.Hemde harika bir paylaşımla gelmişsiniz, bayıldım.Elinize sağlık.

pembe kekik dedi ki...

Kedidili ile yapılan tatlıları çok seviyorum.Ellerine sağlık.Hayırlı ramazanlar.

Özgen dedi ki...

Eline sağlık arkadaşım kolay ve lezzetli bir tatlı sevgiler...

anne eli gibi dedi ki...

hoşgeldin canım,ttlı nefis görünüyor ellerine sağlık...

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Hoşgeldin canım. Tatlın nefis görünüyor. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Hisgeldin suzan..
Bu tatliya en cok seftali yakisiyor bencede..
Cok sevgiler.

olsada yesek suzan dedi ki...

hoşbuldum arkadaşlar çok teşekkür ederim güzel yorumlarınız için :)

hülya yavuzer dedi ki...

Ellerinize sağlık süper gözüküyo,kesin denicem:)

semmma dedi ki...

burnumu ekrana yapıştırdım, anne bizde niye yoh diye ağlayasım geldi.

bloğu yeni keşfettim, sıkıca takibe aldım(:

ağzımın suyu akmasın diye sayfayı alelacele bakıp terkettiğim her tarif için baştan peşin peşin ellerine sağlık diyeyim de hak geçmesin. eline sağlık!

Adsız dedi ki...

Canım

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...