26 Nisan 2011 Salı

ZEYTİNYAĞLI BAKLA

          Baklanın  zamanı şimdi, ne güzel baharla  beraber sofralarımız çeşitlenmeye başladı. Bakla da tıpkı enginar gibi evlendikten sonra öğrendiğim bir sebze. Eşim çok sevdiği içinde bakla çıkar çıkmaz  hemen girer evimize. Bende dereotu sever biri olarak bol dereotlu ve yoğurtlu baklaya bayılıyorum, bazıları salçasız yapar ama ben salça yada domates muhakkak kullanıyorum ve hemen tarifime geçiyorum, sevgiler......

MALZEMELER:
  • 1 kilo bakla
  • 2 adet kuru soğan
  • 2 adet domates veya 1 yemek kaşığı salça
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı limon suyu
  • 1 buçuk su bardağı su
  • yarım demet dereotu
  • tuz 

YAPILIŞI:
  1. Baklaları iki uçundan kesin ve boylarına göre 2-3 parçaya bölün, iyice yıkayın.
  2. Bir tencereye zeytinyağını dökün, küçük küçük doğranmış soğanları tuz ve şekeri ekleyerek soğanları kavurun. Salçayı yada domatesleri rendeleyerek kavrulan soğanların üzerine ilave edin.
  3. Baklaları da ekleyin, tencerenin kapağını kapatıp, ara sıra karıştırarak 10 dakika kavurun.
  4. Baklaları kavurduktan sonra sıcak suyunu ve limon suyunu ekleyin, tencerenin kapağını kapatıp, baklaların durumuna göre kısık ateşte 50-60 dakika pişirin.
  5. Baklalar pişince ocaktan alıp ilk sıcağı çıktıktan sonra üzerine ince kıyılmış dereotu ve yoğurtla ( sarımsaklı yoğurtta olabilir ) servis yapın.Afiyet olsun....

13 yorum:

Aycan dedi ki...

Yoğurt sarımsaklı da çok nefis oluyor.Ellerine sağlık canım.Nefis olmuş.

OZLEM ANNE dedi ki...

ayy benim en sevdiklerimden bu bakla :) gormesi bile yetti, ellerinize saglik xx

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm ellerine sağlık çok güzel olmus

necla dedi ki...

üzerinede bol sarımksaklı yoğurt süper olur ellerine sağlık canım ayy canım çekti valla yarında ben yapayım

Unknown dedi ki...

BENİM BAKLAYLA ARAM HİÇ İYİ DEĞİL MALESEF TÜYLÜ TÜYLÜ GELİYOR AĞZIMA AMA EMİNİM ÇOK LEZZETLİ OLMUŞTUR SENİN ELLERİNDEN ÇIKAN YEMEK ARKADAŞIM.ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
SEVGİLERİMLE..

mutfagabuyrun dedi ki...

üstünede sarımsaklı yoğurt olursa süper olur canım.harika olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

ASLI dedi ki...

ellerine saglik.Tam benlik bu da :)

minikkasif dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok ghüzel görünüyor.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

bayılıyorum bakla yemeğine sizin tabakta maşallah çatal çatal al ye diyor ellerine sağlık
sevgiler

Hayatın Tatları dedi ki...

açımmmm çok açımmmm. olsada şimdi ben bu baklayı yoğurtla yeseydim. eline sağlık şekerim.

YELDA dedi ki...

en sevdiğim sebzelerdendir, özellikle iç baklaya bayılırım, bizde bir tencere pişerdi 1 saat içinde biterdi, çerez gibi yoğurtla harika gidiyor, ellerinize sağlık...

sarımutfak-hande dedi ki...

üzerinede sarımsaklı yoğurt ımmmm nefis olur ellerine sağlık zamanı şimdi bol bol tüketmeli:)))

Unknown dedi ki...

üsütüne de bol sarmısaklı bir yogurt.hımm nefis olur.ellerine saglık.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...